محوطه سازی

شهرک زیبادشت کرج

محوطه ای زنده و زیبا

مشخصات پروژه

شهرک زیبادشت کرج

 این پروژه محوطه‌سازی در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع واقع در شهرک زیبادشت کرج بین سال 1392 و 1394 اجرا شد.

ویژگی بارز این پروژه بهره گیری از تنوع گونه های گیاهی متمایز و سازگار با شرایط اکولوژیکی منطقه می باشد که پس از چندین سال محیطی زیبا و بدیع پدید آورده است و پروژه را به فضایی ارگانیک مبدل ساخته است.

زندگی جاری در محوطه ویلا

تنوع گیاهی فوق العاده

فضای سبز منحصر به فرد این پروژه بر اساس شرایط اقلیمی منطقه طراحی و اجرا شده است.

از بیش از 135 گونه گیاهی در این پروژه استفاده شده است. از درختان کمیاب تا گیاهان دارویی و آروماتیک در محوطه که در هر فصل رنگ و عطری متفاوت به همراه دارند. رشد و بالندگی در این پروژه محوطه را هر سال زیباتر از سال گذشته می سازد.

رعایت تناسبات در طراحی

  • تناسب بین اجزای مختلف بنا، مانند طول، عرض و ارتفاع
  • تناسب بین فضای داخلی و خارجی ویلا
  • تناسب بین المان های بنا و محوطه 
محوطه سازی

توجه به عملکردها

طراحی و احداث استخری متناسب با بنا، روف گاردن، آبنما، آلاچیق سنگی، آتشدان، آشپزخانه ای در فضای باز، مسیر پیاده روی، فضای سبزی با گونه های خاص گیاهی ویژگی این پروژه است.

جانمایی متناسب بنا در سایت پلان

حداکثر استفاده از فضای زمین، دسترسی مناسب، توجه به جهت گیری، حفظ حریم خصوصی، همخوانی با محیط، رعایت قوانین و مقررات، شکل زمین، شیب زمین، عوامل محیطی، دسترسی به امکانات عوامل تعیین کننده در جانمایی بنا و طراحی محوطه هستند.

محوطه سازی

تناسب معماری بنا و محوطه

یکسان بودن طرح معماری بنا و محوطه، ارتباط ارگانیک بین این دو فضا و توجه به عملکردهای مورد نیاز ساکنین و استفاده از گونه های گیاهی سازگار با شرایط محیطی این پروژه را به فضایی زیبا و پایدار تبدیل کرده است

آلاچیق دو طبقه

گیاهان خاص و سازگار با محیط

در محوطه فضاهایی مجزا به مانند زمین تنیس، آلاچیقی هشت ضلعی  به مساحت 80 متر مربع در دو طبقه، استخری به صورت لوبیایی شکل به مساحت 120 متر مربع، زمین تنیس، برکه ماهی کوی، گلخانه ای به مساحت 60 متر مریع و همچنین باغچه ای برای کاشت صیفی جات در نظر گرفته شده است.

تصاویر اجرای پروژه

این پروژه نشان دهنده مهارت های شرکت بارش سبز در طراحی و ساخت ویلاهای مدرن با محوطه سازی خاص است. همچنین نمونه ای از تعهد ما به استفاده از مواد و روش های ساخت با کیفیت بالا است و توانایی شرکت بارش سبز را در ایجاد فضاهای زیبا و کاربردی به نمایش می گذارد.

خلق زیبایی در محیطی آرام

ویلایی چشم نواز در محوطه ای که هر روز زیباتر می شود

محوطه سازی متفاوت

ویلایی مدرن با استخری زلال، گلخانه‌ای پرگل، زمینی برای تنیس، مسیرهایی برای پیاده‌روی در میان انبوه گل‌ها و درختان، آلاچیقی دوطبقه با چشم‌اندازی دل‌انگیز، و حوضچه‌ای مملو از ماهی‌های کوی رنگارنگ. تمام این‌ها در سایه درختان کهنسال و با استفاده از گیاهان سازگار با محیط در ویلای زیبادشت پدید آمده است.

زیبایی و تنوع

مقاومت در برابر آفات و بیماری‌ها: این گیاهان در برابر آفات و بیماری‌های رایج در منطقه مقاوم هستند، که نیاز به استفاده از سموم شیمیایی را کاهش می‌دهد و به سلامتی انسان و محیط زیست آسیب نمی‌رساند.

کاربری فضا: کاربری هر قسمت از محوطه ویلا را در نظر گرفتیم و گیاهانی را انتخاب کردیم که برای آن فضای خاص مناسب باشند.