ساخت ویلا

شهریار

ویلای مدرن نگاهی متفاوت به عملکرد فضاها 

مشخصات پروژه

شهریار

پروژه ویلای بکه شهریار شامل طراحی و ساخت بنا و محوطه سازی در بهمن 1397 آغاز و در مهر 1398 به پایان رسید.

بنا به مساحت 200 متر مربع و در دو طبقه به صورت دوبلکس و به سبک مدرن طراحی و احداث گردید.

محوطه قرارگیری بنا در گستره سبز محوطه می باشد.

ویلایی برای زندگی

ساخت ویلا
ساخت ویلا
طراحی و ساخت ویلا شهریار

به عملکردهایی توجه ویژه ای داشتیم

از طراحی بنا و محوطه، طراحی سازه و استخر، تاسیسات ساختمان و استخر، ارتباط ارگانیک بنا و محوطه، جا نمایی استخر، آلاچیق، آتشکده، اجرای سیستم آبیاری فضای سبز تا انتخاب گونه های گیاهی و تامین نگهداری پروژه ، همگی با برنامه ریزی و دقت، پیش بینی و به انجام رسید

رعایت تناسبات در طراحی

  • تناسب بین اجزای مختلف بنا، مانند طول، عرض و ارتفاع
  • تناسب بین فضای داخلی و خارجی ویلا
  • تناسب بین المان های بنا و محوطه 

توجه به عملکردها

طراحی و احداث استخری متناسب با بنا، روف گاردن، آبنما، آلاچیق سنگی، آتشدان، آشپزخانه ای در فضای باز، مسیر پیاده روی، فضای سبزی با گونه های خاص گیاهی ویژگی این پروژه است.

جانمایی متناسب بنا در سایت پلان

حداکثر استفاده از فضای زمین، دسترسی مناسب، توجه به جهت گیری، حفظ حریم خصوصی، همخوانی با محیط، رعایت قوانین و مقررات، شکل زمین، شیب زمین، عوامل محیطی، دسترسی به امکانات عوامل تعیین کننده در جانمایی بنا و طراحی محوطه هستند.

تناسب معماری بنا و محوطه

یکسان بودن طرح معماری بنا و محوطه، ارتباط ارگانیک بین این دو فضا و توجه به عملکردهای مورد نیاز ساکنین و استفاده از گونه های گیاهی سازگار با شرایط محیطی این پروژه را به فضایی زیبا و پایدار تبدیل کرده است

استخری در کنار ویلا

استخر این پروژه به مساحت 60 متر مربع و با حجم آبگیری 90 متر مکعب آب و با سازه بتن مسلح در کف و دیوار برشی در دیواره ها طراحی و ساخته شد.

برای آببندی از مواد عایق بتن استفاده گردید.

این استخر دارای اسکیمر و دارای تجهیزات تصفیه آب و تأسیسات گرمایی مجهز می باشد.

تصاویر اجرای پروژه

 محوطه این پروژه به مساحت 900 متر مربع شامل استخر، سالن ورزش سرپوشیده و ححام ترکی، آبنما و فضای سبز می باشد.

طراحی المان ها و فضاهای محوطه متناسب با بنای ویلا به صورت مدرن انجام و ساخته شد.

خلق زیبایی در محیطی آرام

ویلایی مدرن و مینیمال

ویلایی ساده و عملگرا

محوطه سازی کلاسیک با ظرافت و شکوهی که دارد، هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. استفاده از عناصری متقارن و منظم، مصالح طبیعی باکیفیت و گلدان های فاخر، در این سبک از محوطه سازی در پروژه ماهدشت، در عین سادگی بیان معماری فضایی باشکوه و مجلل خلق کرده است. در این میان، ترکیب استخر و آبنمای مطبق به همراه سنگفرش سنگی و چمن مصنوعی، جلوه ای خاص و چشم نواز به این فضا بخشیده است.

استخری برای لحظات زندگی

آب عنصری آرامش‌بخش و حضور آن در محوطه، حس طراوت و شادابی را به فضا می‌بخشد. استخر به عنوان یک منبع آبی بزرگ، این حس را به طور مضاعف القا می‌کند و محیطی دلنشین برای گذراندن اوقات فراهم می‌کند. استخر در محوطه می‌تواند به طور چشمگیری زیبایی و جذابیت آن را افزایش دهد. این عنصر آبی نه تنها یک نقطه کانونی خیره کننده ایجاد می‌کند، بلکه فضا را برای تفریح و آرامش در گرمای تابستان فراهم می‌کند.