محوطه سازی

شهرک هشت بهشت دماوند

محوطه ای زنده و زیبا

مشخصات پروژه

شهرک هشت بهشت جنوبی دماوند

این پروژه محوطه‌سازی در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع واقع در شهرک هشت بهشت دماوند در سال 1398 اجرا گردید.

ویژگی بارز این پروژه بهره گیری از تنوع گونه های گیاهی متمایز و سازگار با شرایط اکولوژیکی منطقه می باشد که محوطه این ویلا را نسبت به دیگر ویلاهای این شهرک متمایز ساخته است.

زندگی جاری در محوطه ویلا

محوطه سازی شهرک هشت بهشت دماوند
محوطه سازی شهرک هشت بهشت دماوند
محوطه سازی شهرک هشت بهشت دماوند

ایجاد حس حرکت در محوطه ای زیبا و ارگانیک

با توجه به توپوگرافی زمین محوطه سازی و احداث فضای سبز در سه سطح متفاوت صورت گرفت و توسط راه پله هایی از جنس بنده و کف سازی به یکدیگر متصل هستند. گونه های گیاهی مورد استفاده عمدتا از گونه های همیشه سبز و دارویی می باشد. همچنین یک زمین  بازی به همراه آلاچیقی شش ضلعی که بخشی از آن بر روی برکه قرار گرفته است در این پروژه پیش بینی و احداث گردیده است.

رعایت تناسبات در طراحی

  • تناسب بین اجزای مختلف بنا، مانند طول، عرض و ارتفاع
  • تناسب بین فضای داخلی و خارجی ویلا
  • تناسب بین المان های بنا و محوطه 
محوطه سازی شهرک هشت بهشت دماوند

انتخاب گیاهان خاص و سازگار

منطقه دماوند به دلیل آب و هوای سردسیری و کوهستانی، دارای شرایط خاص آب و هوایی است. انتخاب ما گیاهان سازگار با محیز و گوناگون متفاوت از آنچه بصورت معمول مرسوم است، بود. نتیجه زیبایی دائمی و منحصر بفرد در این ویلا است.
محوطه سازی شهرک هشت بهشت دماوند

جانمایی متناسب بنا در سایت پلان

حداکثر استفاده از فضای زمین، دسترسی مناسب، توجه به جهت گیری، حفظ حریم خصوصی، همخوانی با محیط، رعایت قوانین و مقررات، شکل زمین، شیب زمین، عوامل محیطی، دسترسی به امکانات عوامل تعیین کننده در جانمایی بنا و طراحی محوطه هستند.

محوطه سازی شهرک هشت بهشت دماوند

استفاده از سیستم آبیاری بارانی 

با بهره گیری از سیستم آبیاری بارانی برای آبیاری گیاهان به طور یکنواخت آب در سراسر محوطه توزیع گردید و از هدر رفتن آب جلوگیری شد. این امر به افزایش کیفیت و زیبایی فضای سبز کمک شایانی نمود.

محوطه سازی شهرک هشت بهشت دماوند

گیاهان خاص و سازگار با محیط

در محوطه فضاهایی مجزا به مانند زمین تنیس، آلاچیقی هشت ضلعی  به مساحت 80 متر مربع در دو طبقه، استخری به صورت لوبیایی شکل به مساحت 120 متر مربع، زمین تنیس، برکه ماهی کوی، گلخانه ای به مساحت 60 متر مریع و همچنین باغچه ای برای کاشت صیفی جات در نظر گرفته شده است.

تصاویر اجرای پروژه

طراحی و ساخت این ویلا، هم در نمای خارجی و هم در فضای داخلی، بر پایه اصول نظم، تقارن و استفاده از عناصر ارزنده شکل گرفت. این سبک ویلا، حس شکوه، گرما و صمیمیت را القا می‌کند و برای کارفرمای عزیز ما که به دنبال فضایی مجلل و باوقار است، ایده‌آل و کاربردی است.

خلق زیبایی در محیطی آرام

ویلایی چشم نواز در محوطه ای که هر روز زیباتر می شود

محوطه سازی متفاوت

محوطه سازی کلاسیک با ظرافت و شکوهی که دارد، هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. استفاده از عناصری متقارن و منظم، مصالح طبیعی باکیفیت و گلدان های فاخر، در این سبک از محوطه سازی در پروژه ماهدشت، در عین سادگی بیان معماری فضایی باشکوه و مجلل خلق کرده است. در این میان، ترکیب استخر و آبنمای مطبق به همراه سنگفرش سنگی و چمن مصنوعی، جلوه ای خاص و چشم نواز به این فضا بخشیده است.

زیبایی و تنوع

آب عنصری آرامش‌بخش و حضور آن در محوطه، حس طراوت و شادابی را به فضا می‌بخشد. استخر به عنوان یک منبع آبی بزرگ، این حس را به طور مضاعف القا می‌کند و محیطی دلنشین برای گذراندن اوقات فراهم می‌کند. استخر در محوطه می‌تواند به طور چشمگیری زیبایی و جذابیت آن را افزایش دهد. این عنصر آبی نه تنها یک نقطه کانونی خیره کننده ایجاد می‌کند، بلکه فضا را برای تفریح و آرامش در گرمای تابستان فراهم می‌کند.