محوطه سازی یک سرمایه گذاری قابل توجه است، هم در زمان و هم در منابع. بنابراین باید بنشینید و بفهمید که چه سبک طراحی با شخصیت، سبک زندگی و شرایط موجود در حیاط شما مطابقت دارد.

ما در بارش سبز مناظر را هماهنگ با طبیعت طراحی می کنیم.

به جای محدود کردن خود به یک سبک واحد، به شما گوش فرا می دهیم تا بهترین سبک را برای خودتان انتخاب کنید و زیبایی منظر و محوطه را با هم خلق کنیم.

هدف ما در بارش سبز همیشه نزدیکی محوطه به شگفتی های طبیعت است.

اکثر مشتریان ما در تلاش برای به تصویر کشیدن زیبایی ناهموار و طبیعی، از طراحی منظره طبیعی‌شده استفاده می‌کنند. در حالی که اصطلاح “چشم انداز طبیعی” تصاویری از یک باغ وحشی و نامرتب پر از گیاهان، درختان و درختچه ها را به ذهن متبادر می کند، اما همیشه اینطور نیست – هیچ قانون سخت و سریعی در مورد طراحی منظر وجود ندارد. به عنوان مثال، یک طراحی باغ بسیار رسمی، هنوز هم می تواند دارای بسیاری از عناصر طبیعی باشد.

در اینجا به چند سبک طراحی می پردازیم.

  1. طراحی طبیعت گرا

یک طرح طبیعت گرایانه بصورت سیال در زمان و مکان است، با تأکید بر گیاهان بومی، سنگ های هوازده و سایر عناصر طبیعی. این سبک منظره غیررسمی است، اما تصادفی نیست – حتی در طبیعت، حس نظم وجود دارد.

کلید واقعی ایجاد یک طراحی منظره طبیعی، تقلید از مناظر طبیعی در منطقه جغرافیایی شما، مانند جنگل ها، تالاب ها و مراتع است. نحوه چیدمان این عناصر به شما و ترجیحات شما بستگی دارد!

  1. طراحی روستیک (روستایی)

طراحی مناظر روستایی، حسی خوشایند و فرسوده دارد و مملو از جذابیت های قدیمی روستایی است. مرتب است و زیبایی ساده عناصر طبیعی را تجلیل می کند و در عین حال از سنگ تراشی، الوارهای بزرگ، آهن فرفورژه و سنگ فرش استفاده می کند.

با اضافه کردن نکات شخصی، مانند چرخ های واگن، جعبه ها و سایر اقلام قدیمی، آن را منحصر به فرد و هیجان انگیز کنید.

  1. طراحی غیر رسمی

هر دو طرح منظره طبیعی و روستایی می توانند غیررسمی باشند، بسته به نحوه چیدمان عناصر در طراحی خود، و حتی طرح های بسیار مدرن می توانند عنصر غیر رسمی را در خود داشته باشند.

طراحی منظر غیررسمی بر خطوط منحنی و گروه‌های بزرگ کاشت‌های نامنظم تکیه دارد تا طبیعت آرام و راحت خود را ایجاد کند. این طرح ها به خوبی مرتب شده اند، اما متقارن نیستند – آنها ارگانیک، معمولی و هماهنگ هستند.

  1. طراحی معاصر (مدرن)

یک طراحی معاصر عناصر طبیعی مانند چوب و سنگ را با خطوط مشخص که با باغ‌های رسمی کاشت‌های انبوه در تضاد است، در بر می‌گیرد. این منظره نرم، روان و بسیار دلپذیر است – طراحی ساختار یافته ای که خود را خیلی جدی نمی گیرد!

چگونه باید تصمیم گرفت که کدام طرح برای شما مناسب است؟

برای کمک به تصمیم گیری در مورد نوع ظاهری که برای منظره خود می خواهید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

ویژگی های چشم انداز فعلی شما چیست؟

آیا درختان بالغی وجود دارند؟

اغلب محیط به شما سرنخی می دهد که چه سبکی با آن بیشتر سازگار است.

تو حیاطت میخوای چیکار کنی؟ آیا به مکانی برای بازی بچه ها نیاز دارید؟ آیا به فضاهای بزرگی نیاز دارید که بتوانید از مهمانان پذیرایی کنید؟ به این فکر کنید که دوست دارید از حیاط خود چگونه استفاده کنید و از چه نوع فعالیت هایی لذت می برید.

آیا دوست دارید زمانی را در باغ خود صرف کار کنید؟ همه طرح های منظر نیاز به نگهداری متفاوتی دارند. اگر از آن دسته افرادی هستید که عاشق بیرون رفتن و باغبانی هستید، در یک ساختار باغ غیررسمی تر خوشحال خواهید بود.

چه سبک منظره ای مکمل معماری خانه شماست؟ منظره شما گسترش خانه شما است، بنابراین سبک های طراحی باید مشابه باشند. به احتمال زیاد، شما خانه خود را بر اساس ترجیحات طراحی خود انتخاب کرده اید، بنابراین این مکان خوبی برای شروع است.