سوالات اساسی پیش از طراحی نباید محدود به گیاهان، گلدان‌ها و نوع سنگفرش محوطه شود. پیش از هر چیز خواست ساکنین و نوع استفاده آنان از محوطه اولویت دارد، برای رسیدن به یک پیشنهاد عالی در کار، باید سوالات درستی مطرح شود.

برخی از سوالات  اساسی که باید بین کارفرما و طراح مطرح شود در اینجا ذکر شده است.

چگونه از محوطه استفاده خواهد شد؟

اولین سوال نوع عملکرد و کاربری فضای محوطه است. سوالاتی که باید پیش از آغاز طراحی مطرح شود: چگونه از حیاط خلوت خود استفاده خواهد شد؟ این سوالی اساسی است که کارفرما برای طراح مشخص می نماید. با توجه به نیاز کارفرما عملکرد فضاها تعریف می گردد. آیا ایجاد سکویی برای گرفتن آفتاب در کنار استخر اولویت دارد؟ یا به فضایی برای بازی کودکان نیاز است؟

برای مثال، اگر کارفرما بگوید که قصد دارد مهمانی‌های بزرگی را میزبانی کند یا از منظره محوطه خود اغلب برای سرگرمی استفاده کند، یک طراح ممکن است بخواهد طرحی با آلاچیق و پرگولای بزرگ ایجاد کند، سکوی   بزرگی را برای یک میز ناهار خوری بزرگ در فضای باز بسازد. یک آشپزخانه محیط باز در محوطه پیش بینی کند یا یک گودال آتش را در طراحی قرار دهد.

پاسخ به این سوالات فرصتی است که نه تنها طراحی را زیبا می سازد، بلکه آن را کاربردی نیز می سازد!

در مورد محوطه فعلی خود چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی را دوست ندارید؟

در باز سازی محوطه قدم زدن در اطراف حیاط  یک راه عالی برای شروع  کار است. کارفرما جنبه های مثبت و منفی فضای موجود را بیان می سازد و این امر اولویت های طراحی و محوطه سازی را مشخص می سازد.

اگر گیاهان خاصی یا المانی برای کافرما مطلوب باشد، یا بالعکس، پیشنهادات می تواند مبتنی بر تاکید بر نقاط قوت و از بین بردن معایب باشد.

می توانیم در محله گشتی بزنیم و آنچه را که می پسندیم و نمی پسنیدم را مشخص کنیم.

بسیاری ممکن است نام گیاهان را ندانند اما می توانند بگویند که کدام ویلاها در همسایگی دارای محوطه زیبا و جذابی هستند، بهتر آن است که کارفرما محوطه هایی که می پسندد و طرح‌هایی را که به نظر آنها جذاب می‌آید و حتی طرح هایی که نمی پسندد را به کارفرما معرفی نماید.

  • ساخت استخر
  • ساخت استخر
  • محوطه سازی
  • محوطه سازی

چقدر حاضرید برای نگهداری وقت بگذارید و هزینه کنید؟

این یکی از مهم‌ترین سوالاتی است که باید از کارفرمایان پرسیده شود، زیرا واقعاً می‌تواند به تعریف انواع گیاهان و حتی ادواتی که در طراحی خود پیش بینی می‌کنید کمک کند. اگر کارفرمایی مشتاق است که زمان زیادی را برای نگهداری صرف کند، احتمالاً درختچه ها و چمن های آراسته شده را به جای گیاهان بزرگ و آزاد و گل های وحشی ترجیح می دهد.

این امر کمک می کند بدانیم که آیا کارفرما از یک پیمانکار نگهداری فضای سبز برای مراقبت از محوطه استفاده می کند یا خیر.

پالت رنگ شما چیست؟

برخی از کارفرمایان بالقوه دقیقاً می دانند که چه رنگ هایی را می خواهند ترکیب کنند – و کدام رنگ ها را تحمل نمی کنند. کارفرمایان دیگر ممکن است نیاز داشته باشند مدتی را صرف مطالعه کاتالوگ با تصاویر پروژه های دیگر شرکت های محوطه سازی کنند تا ایده بهتری پیدا کنند.

چه بودجه ای را برای محوطه سازی در نظر گرفته اید؟

بودجه محوطه سازی یکی از مهمترین سوالاتی است که باید مشخص شود. تا بتوان طرح های ارائه شده در حد منطق و بودجه قرار داشته باشد. در اغلب موارد یک طرح مشخص را می توان با متریال مختلف و با هزینه های متفاوت اجرا کرد به گونه ای که در طرح نهایی تغییری ایجاد نشود.

برای طراحی محوطه خواست ساکنین و نوع استفاده آنان از محوطه اولویت دارد، برای رسیدن به یک پیشنهاد عالی در کار، باید سوالات درستی در این زمینه مطرح شود.

برای طراحی محوطه خواست و نوع بهره برداری ساکنین از محوطه اولویت دارد، برای رسیدن به یک پیشنهاد عالی در کار، باید سوالات درستی در این زمینه مطرح شود.